1.- FITXA TECNICO-ARTÍSTICA
REFERENCIES
• Títol en el mercat local-
• Títol original-La invención de Hugo.
• Altres títols-La invención de Hugo Cabret
• Nacionalitat (-s)-Estats Units
• Any de producció-2011
• Empresa productora (-es)-GK films infinitum nihil
•Estudis de rodatge-
• Localitzacions-Paris anys 39
PROFESSIONALS QUE HI HAN PARTICIPAT
• Director-Martin Scorcese
• Productor-Tim Headington, Graham King, Jhonny deeop, Martin Scorcese
• Guionista (-es)-Altres (autor d'una obra adaptada, dialoguista...)
John Logan
• Assessor (-s)-
• Director artístic-
• Director de fotografia-Robert Richardson
• Càmera (-es)-
• Tècnics de so-
• Muntador-Thelma Schoonmaker
• Altres tècnics-
• Efectes-Rob Legato, Joss Williams, Ben Grossmann, Alex Henning
• Música-Howard Shore
• Decorats-Francesca lo Schiavo
• Vestuari-
• Maquillatge-Kate Bentom, Mandy Gold, Rose Warder.
• Perruqueria-Véronique Boitout, Gary Machin
• Intèrprets-
DADES TÈCNIQUES
• Procediment de sonorització.
• Procediment de color.
• Tipus d'emulsió.
• Format de pantalla.
• Metratge.
•Tractament digital
•Durada.
• Any d'estrena.
• Idioma original (-s).
2.- ANALITZAR LA PEL·LICULA
• Bio-filmografia de l'autor, bàsicament del director encara que de
vegades hi ha altres professionals com el guionista o el productor que hi
poden ser influients.
• Context sòcio-polític en què es realitzà el film i possibles relacions
i influències.
b). QUE HEM VIST?
Anàlisi de la història del film. Tema.
• Resum de l'argument general (d'allò que tracta el film). L'argument: origen temàtic o subtemàtic (original, llegenda, llibre, fets reals...) Voluntat d'expressió dels seus autors (contingut, idees). Fons i significació de la pel·lícula (si el tema ha estat enriquit, canviat, manipulat...) És a dir, allò que es vol dir.
• Enumeració de seqüències: delimitar parts.
Nuclis argumentals.
• Històries dins de la història general (successió d'esdeveniments
externs de l'argument).
• La narració: resultat d'organitzar estructuralment l'argument
i la història en una sèrie de blocs narratius, al voltant d'un
o diversos protagonistes, de manera que la successió d'imatges
comuniqui alguna cosa determinada.
• Nuclis narratius (els grans blocs d'esdeveniments externs en què
es divideix la narració i que constitueixen l'esquelet de l'acció).
El protagonista: és aquell element (persona, animal, objecte, esdeveniment, pensament...) al voltant del qual gravita tota la narració i li dóna sentit.
• Personatges principals. Qui són, què fan? Característiques físiques i psicològiques.
• Personatges secundaris. Idem.
c) COM HO DIU?
Anàlisi de l'estructura fílmica: forma que tenen de relacionar-se entre sí els nuclis narratius i cadascún dels seus elements (d'imatge a imatge, de pla a pla, d'escena a escena, de seqüència a seqüència, de nuclia nucli...) Parts: arrencada, desenvolupament, clímax i desenllaç.
• Gènere cinematogràfic.
• Escola cinematogràfica.
Anàlisi del guió.
• L'argument.
• Llenguatge: nivell de comprensió del diàleg. Tractament del llenguatge.
• Tractament de l'espai i del temps.
• Fets: reals, imaginaris, tràgics..?
Anàlisi dels elements plàstics.
• Color.
• Il·luminació.
• Fotografia. Planificació, angulacions, moviments... El seu valor dramàtic.
• Efectes.
• Ambientació.
Anàlisi dels elements sonors.
• Diàlegs. Off.
• Música. El seu valor dramàtic.
• Efectes.
Anàlisi del muntatge.
• Ordenació de les seqüències del film.
• Tipus de narració: linial-cronològica, real-onírica, flashback...
• Ritme de construcció de la progessió dramàtica.
• El valor dramàtic i l'ideològic del muntatge.
• Interès narratiu.
3.- INTERPRETACIÓ I SIGNIFICATS
d) El missatge o els continguts
• Definir la tesi del film. Allò que realment diu el film.
• Temes i qüestions que aborda. De què ens parla , quines idees de fons ens vol transmetre.
• Significat i valor social que te en el context social en que es va crear.
• Comparació amb altres obres.
4. Valoració del missatge o dels continguts
• Valoració de les actituds i comportaments dels personatges.
• Valoració sociològica.
• Valoració estètica.
• Valoració tècnica.
• Valoració ideològica global..
No hay comentarios:
Publicar un comentario